Niemenkulman koulu Kaarina-lehdessä

30.11.2023

Kaarina-lehti julkaisi 29.11.2023 koko aukeaman jutun Niemenkulman koulusta. Artikkelissa kerrotaan Niemenkulman koulun avointen ovien illasta, joka järjestetään 12. joulukuuta. Kaupunginjohtaja Harri Virta pitää avauspuheenvuoron, minkä jälkeen vierailijat pääsevät tutustumaan koulurakennukseen ja erilaisiin näyttelyihin. Seinillä on muun muassa oppilaiden töitä ja vanhoja valokuvia koulun 100-vuotisen historian varrelta.  Koulun ruokalassa on tarinakahvila, jossa 50-luvulla koulussa opiskellut porukka kertoo tarinoita siitä, millaista koulunkäynti oli aiemmin. Lisäksi aulassa on vanhempainyhdistyksen buffet, josta voi ostaa juhlavuoden kunniaksi kakkua ja kahvia.

Kaarina-lehden artikkelissa koulun rehtori Jari Laitinen kuvailee Niemenkulman kyläkoulua paikaksi, jossa kaikki tuntevat toisensa, tilanteisiin reagoidaan nopeasti ja "keskitytään positiivisiin asioihin, eikä jätetä ketään yksin". Sekä oppilaiden että henkilökunnan hyvinvointi on tärkeää. Rehtori kehuu myös yhteistyötä huoltajien kanssa ja vanhempainyhdistystä "maailman parhaaksi.

Me vanhempainyhdistyksessä haluamme myös kiittää koulua erinomaisesta yhteistyöstä. Nähdään avointen ovien illassa!

Uutinen pohjautuu Julian Rauhanniemen artikkeliin Kaarina-lehdessä 29.11.2023.